Naast de vangrail op een betonnen ondergrond leveren wij ook een constructie welke geplaatst kan worden in de aardebaan of in asfalt. Deze vangrailconstructie dient eveneens als aanrijdbeveiliging. Voor het plaatsen van deze aanrijdbeveiliging zijn verschillende mogelijkheden.

Vangrail wordt breed toegepast als aanrijdbeveiliging en is een afgeleide van de geleiderailconstructies welke u aantreft langs de snelwegen. Enkele voorbeelden waarbij vangrail als aanrijdbeveiliging wordt toegepast zijn;

Op locaties met een bijzonder hoog risico adviseren wij een dubbele vangrail toe te passen. Het dubbele vangrailprofiel biedt bescherming tegen aanrijding op verschillende hoogten en is leverbaar in zowel het A- als B-profiel en kan worden geplaatst op beton en in aardebaan.

Om de veiligheid te verhogen in magazijnen wordt vaak gebruikt gemaakt van vangrail als aanrijdbeveiliging. Met behulp van een vangrailconstructie worden kwetsbare installaties, wanden en magazijnstellingen beschermd tegen aanrijding.

Als alternatief op de traditionele kopstukken als beëindiging van een vangrailconstructie worden regelmatig ook afschermpalen toegepast om de zichtbaarheid van de constructie te verhogen. De vangrail kan worden gecombineerd met zowel de kleinere als grote afschermpalen.

Een combinatie van veelal een lage vangrail in combinatie met een leuning is uitstekend toepasbaar voor het scheiden van voetgangers en interne transportmiddelen. De combinatie bestaat uit staanders uit IPE welke voorzien zijn van een leuningschelp waarop de leuning kan worden gemonteerd.

Hoge vangrail wordt veelvuldig toegepast aan de buitenzijde van bedrijfspanden om bescherming te bieden aan hekwerken en gevels tegen aanrijding van bijvoorbeeld vrachtwagens en auto’s. Daarnaast treft u de hoge variant van de vangrail ook veelvuldig aan in magazijnen/distributiecentra ter bescherming van machines en kritieke installaties.

Een lage vangrail is uitstekend geschikt voor het keren van heftrucks op die locaties waar met name draaibewegingen voorkomen waarbij er risico is dat de achterzijde van de heftruck in aanraking komt met een te beschermen object. Indien er risico’s zijn dat de heftruck over de vangrail heen kan draaien met zijn last dan is de hoge vangrail of dubbelhoge vangrail aan te bevelen.

Superplint is de meest robuuste variant van vangrail. Deze aanrijdbeveiliging is een combinatie van een lage vangrail, welke in dit geval op de vloer rust, waarna deze wordt volgestort met beton. Deze combinatie is in staat om ook bij bijzonder zware aanrijdingen haar nut te bewijzen en de wand te beschermen.

Indien gewenst kunnen wij vangrailconstructies voorzien van signaalkleuren. Veelvuldig toegepast zijn de combinaties rood/wit en geel/zwart. Door het gebruiken van signaalkleuren wordt de attentiewaarde verhoogd en daarmee de kans op aanrijding gereduceerd.